السبت، 24 سبتمبر 2011

م الاخر،انا ناوي اكتب هنا ايه..!!



انا من الناس اللي بتحب الاكل..و كمان من الناس اللي ممكن تكون بتطبخ شوية و زوجتي بتقولي ليك نفس في الاكل..من فترة كنت باتفرج على راتاتوي Ratatouille وعرفت مدى استمتاع الفرنسيين بالاكل ولو كانت حتى مكوناته بسيطة..والاهم ان رأي الناس في اكل الشيف مهم..يعني دوره مش بس في المطبخ،ده كمان مطلوب منه انه يرضي اذواق الناس كلها.
انا باحب اكل بره كتير..من التيك اواي للمطاعم الفاخرة لعربيات الكبده ومحلات الفول والطعمية.فكرت جديا اني يكون ليا البلوج بتاعتي اللي بوصف فيها المطاعم او العربيات حتى اللي باكل فيها.يمكن ماحدش غيري يقرأ الكلام ده بس انا باحب اللي هاكتبه هنا وهاكتب اللي انا شايفه في المطعم من أول ما ادخل من الباب لحد طريقة المعاملة لحد خروجي من الباب.
ممكن يكون كلامي قاسي وممكن يكون بسيط بس عمره ما هيكون متحيز او سطحي..!!

هناك تعليق واحد: